Psikolojik Danışmanı olmayan köy okullarımıza LGS öncesi sınav kaygısı, motivasyon, son haftalarını verimli geçirme ve sınav stratejileri hakkında bilgi vermek için ziyaretler gerçekleştirdik.
Sınav Tedbiri İçin Son Tarih: 29 Mart 2024
Sınav Tedbiri İçin Başvurular: Öğrenci bilgileri okul müdürlükleri tarafından İdil Rehberlik ve Araştırma Merkezi‘ne üst yazı ile gönderilecektir.
İdil Rehberlik Ve Araştırma merkezi olarak BİLSEM öğrenci tanılama ve yerleştirme işlemleri için ilgili öğretmenlerimizle Zoom uygulaması üzerinden toplantı yapıldı.
Millî Eğitim Bakanlığınca, 2023 Ortaöğretime Geçiş Tercih ve Yerleştirme Kılavuzu yayımlandı. Buna göre Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamında yapılacak ortaöğretim kurumları tercih süreci 3-19 Temmuz tarihleri arasında yapılabilecek.
"2022-2023 eğitim öğretim yılında bilim ve sanat merkezleri öğrenci tanılama ve yerleştirme süreci genel zihinsel, resim ve müzik yetenek alanı ön değerlendirme uygulamaları 14 Ocak 2023 tarihinde başlamış ve 09 Nisan 2023 tarihinde tamamlanmıştır."
Mrt
Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamındaki merkezi sınavın deprem bölgesindeki iller dahil ülke genelinde 4 Haziran 2023'te yapılacağını bildirdi. 2022-2023 eğitim öğretim yılı sonunda Sınavla Öğrenci Alacak Ortaöğretim Kurumlarına İlişkin Merkezi Sınav Başvuru ve Uygulama Kılavuzu, "www.meb.gov.tr" internet adresinden açıklandı.
BİLSEM Resim yetenek alanı ön değerlendirme süreci 13 - 17 Mart 2023 tarihlerinde 08.00 ile 17.00
saatleri arasında test türü "Görsel Algı Testi" uygulaması ve sınıf / şube seçimi yapılarak gerçekleştirilecektir. Müzik yetenek alanı ön değerlendirme süreci ise 20 - 24 Mart 2023 tarihlerinde 08.00 ile
17.00 saatleri arasında test türü "Müzikal Yatkınlık Testi" uygulaması ve sınıf / şube seçimi yapılarak
gerçekleştirilecektir
Sınav kaygısı; öncesinde öğrenilen bilginin sınav sırasında etkili bir biçimde kullanılmasına engel olan ve başarının düşmesine yol açan yoğun kaygı olarak tanımlanır. Bireyin sınava yüklediği anlamlar, sınavla ilgili zihinde oluşturulan imaj, sınav sonrası duruma ilişkin atıflar ve sınav sonrası elde edilecek kazanımlara verilen önem sınav kaygısı oluşumu üzerinde etkilidir.