T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ŞIRNAK / IDİL - İdil Rehberlik ve Araştırma Merkezi

Etiket Sonuçları: BÜLTEN

Ekm

İdil Rehberlik ve Araştırma Merkezi olarak, rehberlik, psikoloji ve özel eğitim konularına odaklanan 'Farkındalık Durağı' adlı e-bültenimizi yayınladık! Bu yeni yayınımızla, farkındalık yaratmak ve toplumun faydasını sağlamak amacıyla güncel bilgi ve içerikleri sizlerle buluşturuyoruz.

Ağu

Genel Müdürlüğümüz tarafından farklı yetersizlik türlerine sahip ve özel yetenekli bireylere yönelik fasiküllerden oluşan görsellerle zenginleştirilmiş set hazırlığı devam etmektedir.

Nis

Mrt

Ock

2024 Ocak ayına ait 21 ve 22 sayılı E-Bültenlerimiz yayınlanmıştır. Rehberlik hizmetleri alanında Sosyal Medyanın Bireysel Ve Toplumsal Etkileri, Özel Eğitim hizmetleri alanında Özel Bireylerde Problemli Davranışlar Ve Davranışları Değiştirme Yöntemleri hakkında hazırlanmıştır. Aşağıda bağlantılar ve dosyalar bölümünden ilgili içeriklere erişim sağlanabilecektir.

Ara

2023 Aralık ayına ait 19 ve 20 sayılı E-Bültenlerimiz yayınlanmıştır. Rehberlik hizmetleri alanında öğrenci motivasyonu artıran yöntemler , Özel Eğitim hizmetleri alanında özel eğitim gereksinimi olan çocuklarda oyunun önemi hakkında hazırlanmıştır. Aşağıda bağlantılar ve dosyalar bölümünden ilgili içeriklere erişim sağlanabilecektir.

Kas

2023 Kasım ayına ait 17 ve 18 sayılı E-Bültenlerimiz yayınlanmıştır. Rehberlik hizmetleri alanında Sınıf Ortamında Zor Davranışlar konusunda, Özel Eğitim hizmetleri alanında Otizm Spektrum Bozukluğunda İletişimin Desteklenmesi hakkında hazırlanmıştır. Aşağıda bağlantılar ve dosyalar bölümünden ilgili içeriklere erişim sağlanabilecektir.

Ekm

2023 Ekim ayına ait 15 ve 16 sayılı E-Bültenlerimiz yayınlanmıştır. Rehberlik hizmetleri alanında Rehberlik Hizmetlerini Yürütme (Psikolojik Danışmanı Olmayan Okullar İçin) konusunda, Özel Eğitim hizmetleri alanında Ortopedik Engelli Bireler hakkında hazırlanmıştır. Aşağıda bağlantılar ve dosyalar bölümünden ilgili içeriklere erişim sağlanabilecektir.

Eyl

2023 Eylül ayına ait 13 ve 14 sayılı E-Bültenlerimiz yayınlanmıştır. Rehberlik hizmetleri alanında Sosyal Fobi konusunda, Özel Eğitim hizmetleri alanında İşitme Engelliler Haftasına Özel  çalışma yürütülmüştür. Aşağıda bağlantılar ve dosyalar bölümünden ilgili içeriklere erişim sağlanabilecektir.

Tem

2023 Temmuz ayına ait 9 ve 10 sayılı E-Bültenlerimiz yayınlanmıştır. Rehberlik hizmetleri alanında Kariyer ve Meslek Seçimi konusunda, Özel Eğitim hizmetleri alanında Özel Eğitim Anaokulu konusunda çalışma yürütülmüştür. aşağıda bağlantılar ve dosyalar bölümünden ilgili içeriklere erişim sağlanabilecektir. 

May

BÜLTEN SAYI 6 - ZORBALIK 

Zorbalık, okullarda yaşanan oldukça yaygın bir şiddet türüdür ve güçlü olan bireyin kendi kazanç ve memnuniyet için kendisine karşı koyamayacak kadar güçsüz olana tekrarlayan ve acı veren nitelikte fiziksel, psikolojik, sosyal veya sözel saldırılarda bulunmasıdır. Bir başka deyişle, kendilerinden yaşça daha küçük ya da fiziksel olarak daha güçsüz olan öğrencilerin yaşça büyük ya da güçlü olan öğrenciler tarafından hırpalanması ya da küçük düşürülmesi anlamına gelen zorbalık, anaokulundan liseye hatta üniversiteye kadar birçok alanda büyük ölçüde sorun teşkil etmektedir.

BÜLTEN SAYI 7 - ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLERİN TOPLUMSALUYUM BECERİLERİ

Toplumsal uyum becerileri, kişinin bağımsız bir şekilde toplumla bir arada yaşamasını sağlayacak becerileri yerine getirebilmesidir. Hem normal gelişim gösteren birey hem de özel gereksinimi olan birey ev içinde ve dışında bağımsız yaşam becerilerini yerine getirmeye başladıktan sonra toplum içinde var olduğunu gösterme çabası içine girer. Ancak özel gereksinimli bireyler toplumsal uyum becerilerini yerine getirirken yetersizlik durumları ve düzeylerine göre çeşitli sorunlarla karşılaşabilirler.

 

 

 

Mrt

             Sınav kaygısı; öncesinde öğrenilen bilginin sınav sırasında etkili bir biçimde kullanılmasına engel olan ve başarının düşmesine yol açan yoğun kaygı olarak tanımlanır. Bireyin sınava yüklediği anlamlar, sınavla ilgili zihinde oluşturulan imaj, sınav sonrası duruma ilişkin atıflar ve sınav sonrası elde edilecek kazanımlara verilen önem sınav kaygısı oluşumu üzerinde etkilidir.